Forumi Albemigranti
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit

Shko poshtė

Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit Empty Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit

Mesazh nga ALbo Thu Apr 24, 2008 10:19 pm

Historia e fejesės.

Ngjarjet zhvillohen nė shtatorin e vitit 1981. Mehmet Shehu kishte hyrė nė shtėpinė e re dhe e kishte fejuar djalin e tij, Skėnderin, me vajzėn e Qazim Turdiut, i cili gjatė luftės kishte qenė me Ballin. Familjet e ish-diktatorit dhe ish-kryeministrit i kishin bėrė pushimet veē e veē atė verė. Enver Hoxha sapo ishte kthyer nga Pogradeci dhe qysh tė nesėrmen e kthimit i bėjnė vizitė Mehmetit dhe Fiqretin. Kjo ishte edhe njė vizitė urimi me rastin e fejesės sė djalit tė Mehmetit, Skėnderit. Njė mbrėmje, kur familja e diktatorit po darkonte, Iliri, djali i Enverit, u jep lajmin familjarėve tė tjerė se Neli (Skėnder Shehu) ishte fejuar. Atė e kishin njoftuar pėr kėtė dhe e kishin ftuar bashkė me Teutėn vetėm njė orė mė parė. Kjo ishte edhe vizita e parė qė bėnte e fejuara e Skėnder Shehut, Silva Turdiu, nė shtėpinė e Mehmetit”. Iliri u thotė se vajza quhej Silva dhe ishte e bija e Qazim Turdiut, pedagog matematike nė Universitetin e Tiranės. Tė nesėrmen vendosėn tė shkonin pėr vizitė nė shtėpinė e Mehmetit pėr t’i uruar fejesėn e djalit. Kjo vizitė qė ėshtė pėrshkruar me hollėsi, botuar e ribotuar, shkoi normalisht dhe u thanė fjalė tė mira pėr Qazim Turdiun, Enveri dhe Nexhmija uruan ēiftin e ri si dhe Mehmetin e Fiqretin dhe madje u bėnė edhe fotografi. Gjithēka rrodhi normalisht. Por tė nesėrmen Enver Hoxha do t’i kėrkontye Mehmet Shehut ta prishte fejesėn e djalit, sepse familja e tė fejuarės sė Skėnderit kishte 6-7 tė dėnuar politikė dhe nėna e vajzės ishte nga familja e Pipajve, e Muzafer e Arshi Pipės. Mehmeti atė ditė ndodhej nė Konferencėn e Korēės, por Enveri e thėrret tė kthehet pėr ta sqaruar kėtė ēėshtje sa mė parė. E dha porosinė qė atė natė dhe tė nesėrmen Mehmeti kthehet nė Tiranė. Tė nesėrmen ishte e diel dhe nė shtėpinė e ish-diktatorit mbėrrijnė pėr tė sqaruar ēėshtjen e fejesės Mehmeti bashkė me Fiqretin.


Ditari ...

Enver Hoxha, qysh tė nesėrmen e vizitės nė shtėpinė e Mehmet Shehut dhe pasi e ka uruar atė pėr fejesėn e djalit tė tij, Skėnderit, me Silva Turdiun, bėri njė kthesė 180 gradė dhe e trajtoi ashpėr aktin e Mehmet Shehut lidhur me fejesėn e djalit tė tij. Enveri, gjithė atė ditė dhe pas darke, siē ka treguar Nexhmije Hoxha, fliste pėr kėtė ngjarje, duke reflektuar. Madje kishte thėnė: “Mehmeti sot ėshtė nė Konferencėn e Korēės, por kjo ēėshtje duhet sqaruar sa mė parė… sa mė parė duhet mbyllur!… Si duket, qė atė natė Enveri dha porosi qė Mehmeti tė kthehej nė Tiranė. Tė nesėrmen ishte e diel... Dhe nė shtėpinė e Enver Hoxhės mbėrrijnė pėr vizitė Mehmeti me Fiqretin. Kėshtu, gjatė kėsaj kohe, Enveri bėri me Mehmetin tri takime nė shtėpi dhe njė nė zyrė. Pra, gjithsej katėr takime pėr ēėshtjen e fejesės qė u shndėrrua nė njė tragjedi. Pėrmbajtjen e plotė tė kėtyre takimeve do ta lexoni nė ditėt nė vijim nė faqet e gazetės “Shekulli”, duke filluar nga sot. Shėnimet lidhur me kėto takime janė marrė nga shėnimet e Enverit tė regjistruara nė diktafon, tė cilat janė tė zbardhura, tė daktilografuara nė 3 fletore me nga 200 e ca faqe.

Takimi i parė i Mehmet Shehut me Enver Hoxhėn pėr ēėshtjen e fejesės sė djalit tė Mehmetit, Skėnderit, me vajzėn e Qazim Turdiut, sipas shėnimeve tė Enver Hoxhės, tė regjistruara nė diktafon dhe mandej tė zbardhura e tė daktilografuara

Enver Hoxha e quan Mehmet Shehun fsheharak se pėrse nuk e ka pyetur pėr fejesėn e djalit dhe i kėrkon ta ndalojė kėtė fejesė menjėherė. Mehmet Shehu merr tė gjithė fajin vetė pėrsipėr dhe thotė se do tė mendohet si ta rregullojė kėtė punė. Dy orėt e debatit tė Enverit pėr tė bindur Mehmetin qė tė prishte fejesėn e Skėnderit me Silva Turdiun.

Mehmet Shehu: Ky djalė ka pasur disa probleme qė mė kanė preokupuar, sepse po vonohej nė krijimin e familjes sė tij. Prandaj, kur erdhi njė ditė e mė tha se ka gjetur njė vajzė me tė cilėn do qė tė fejohet, unė u gėzova shumė. E pyeta kush ishte dhe e kujt ishte. Mė tha se ishte e Qazim Turdiut, qė ėshtė profesor matematike nė Universitetin e Tiranės. Djali mė tha se ka ndonjė nga njerėzit e familjes me tė kaluar a qėndrim jo tė mirė, por ai i ka prerė marrėdhėniet me ta.

Enver Hoxha: Po ti, Mehmet, nuk pyete njeri pėr familjen me tė cilėn do tė lidhej djali?

Mehmet Shehu: Po, pyeta Feēor Shehun. Ai mė solli “curriculum vitae”. Mė tha se vajza ėshtė e mirė, e ndershme, e zgjuar. Babai i saj, Qazim Turdiu, ėshtė njeri i nderuar, pedagog nė Universitetin e Tiranės. Ka njė vėlla tė arratisur, por i ka prerė marrėdhėniet me tė. Njė vėlla tjetėr, gjatė kohės sė Luftės ka qenė pėr studime nė Itali, pastaj, pas ēlirimit, meqenėse nuk e kishte mbaruar shkollėn, pushteti ynė e dėrgoi nė Jugosllavi pėr ta pėrfunduar dhe, kur ne u prishėm me Jugosllavinė, ai mbeti andej. Kėshtu, bashkė me Fiqretin gjykuam ta pranonim kėtė fejesė, meqė “i ati vajzės nuk kishte ndonjė gjė negative, lidhje me tė arratisurit nuk kishte, vetė vajza, gjithashtu, ishte e mirė, prandaj vendosėm dhe i thamė djalit qė “ne jemi dakord tė fejohesh me vajzėn qė ke zgjedhur”.

Enver Hoxha: Po pėrbėrja e rrethit familjar tė njerėzve tė vajzės si ėshtė? Nuk tė tha gjė Feēori? – e pyeti Enveri.

Mehmet Shehu: Jo, nuk mė tha gjė, - u pėrgjigj Mehmeti.

Enver Hoxha: Atėherė po t’i tregoj unė,- i tha Enveri. Nėna e vajzės, me sa mė kanė thėnė, ka njė vėlla tė pushkatuar, qė quhet... – dhe Enveri e lexoi nė njė copė letėr qė e mori nga tryeza e xhamtė – quhet Muzafer Pipa. Nėna e vajzės ka, gjithashtu, njė vėlla tjetėr tė arratisur bashkė me tė motrėn. Njė motėr tjetėr e nėnės sė vajzės ka qenė “metresa” e njė tregtari tė madh nga Durrėsi. Por, mbi tė gjitha, Arshi Pipa, njė nga krerėt e reaksionit, armik i betuar, qė ndodhet nė Shtetet e Bashkuara tė Amerikės. Nuk e ditke ti kush ėshtė Arshi Pipa?

Mehmet Shehu: Cilin Arshi Pipa? – pyeti Mehmeti si i befasuar.

Enver Hoxha: Pse mė pyet? – i tha Enveri, - ti ke qenė ministėr i Punėve tė Brendshme dhe duhet ta dish mirė. Veē kėsaj, neve na kanė ardhur vazhdimisht informata pėr tė, se Arshi Pipa ėshtė njė nga armiqtė mė tė egėr e nga mė agresivėt.

Mehmet Shehu: Kėto unė nuk i dija… - tha Mehmeti me gjysmė zėri, i zėnė ngushtė – po, ėshtė e qartė tani, gabim tė madh kam bėrė, nuk u thellova mė tej me Feēor Shehun. Pėr sa mė tha, kur mė solli informacionin, unė i bėra pyetjen: “Feēor, ti je shoku ynė, pa vure veten nė kėmbėn time! Sikur tė tė ndodhte njė ngjarje e tillė me djalin tėnd, ēfarė do tė bėje?”. Dhe Feēori i kishte thėnė: “Po tė ishte pėr ēupėn, do ta merrja, pėr tė tjerėt do tė vija tė tė pyesja ty”.

Enver Hoxha: Feēori do tė tė pyeste ty, - i tha Enveri, - po ti a nuk duhej tė pyesje ndonjė shok tjetėr? Natyrisht, nė kėtė situatė kė do tė pyesje? Duhej, pra tė vije tė mė pyesje mua, nė radhė tė parė. Pse nuk e bėre ti kėtė? Familja me tė cilėn ti u lidhe kishte diēka tė madhe politike nė biografinė e saj. Le tė supozojmė se rrethin familjar tė nėnės sė vajzės ti nuk e njihje, por, tė paktėn, pėr pėrbėrjen familjare tė Qazim Turdiut, pėr aq sa tė informoi Feēor Shehu, duhej tė informoheshe mirė. Pse nuk e bėre kėtė? Kėtė ti nuk e bėre, se tė pėlqeu mendja jote…Megjithėse re nė dilemė, - vazhdoi Enveri, - ti nuk mė pyete as mua, as ndonjė nga shokėt. Dhe ka njė shkak qė nuk pyete. Nuk na pyete, sepse e vendose qė fejesa tė bėhej, edhe duke qenė i vetėdijshėm se ky akt ishte nė kundėrshtim me vijėn e Partisė, pate frikė se nuk do tė tė pranohej kjo fejesė nga shokėt dhe mendove mė mirė ta bėsh “fait accompli”, kėshtu, duan s’duan, do ta pranojnė… Por kjo vjen edhe nga diēka tjetėr. E kupton, ti, Mehmet, ē’do tė thotė fjala frėngjisht “cachottier”? Do tė thotė fsheharak, pra, ai qė fsheh veprimet pėrpara tė tjerėve. Edhe ti, edhe Fiqreti, ēėshtjet familjare e personale tė kėsaj natyre i fshihni, nuk jeni tė hapėt ashtu siē duhet tė jeni me shokėt mė tė ngushtė. Njeriu nė asnjė mėnyrė nuk ka arsye tė njoftojė shokun pėr ēdo gjė qė bėhet nė shtėpinė e tij. Por kur ka ēėshtje tė kėsaj natyre, si kjo qė tė ndodhi ty, ėshtė e domosdoshme tė bisedojė e tė konsultohet me dikė, edhe me shokėt, kurse ju, nė fakt, nuk e bėtė kėtė. As ti, as Fiqreti, tė paktėn, nuk na morėt as nė telefon tė na njoftonit pėr kėtė fejesė tė djalit, qė tė gėzoheshim. Pse duhej tė na e bėnit tė njohur fejesėn nėpėrmjet Ilirit dhe gruas sė tij, duke i ftuar ata – dhe vetėm ata – nė takimin tuaj tė parė familjar me nusen e djalit? Ju edhe ata i vutė para njė fakti tė kryer.
ALbo
ALbo
Admin

Male
Numri i postimeve : 414
Reputation : 1
Points : 1
Registration date : 16/04/2008

https://albemigranti.forum.st

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit Empty Re: Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit

Mesazh nga ALbo Thu Apr 24, 2008 10:20 pm

Enver Hoxha: Mund tė na sqarosh kush ia bėri djalit kėtė fejesė? Mos e kanė futur tė tjerėt, pėr ta komprometuar? Dhe tė vjen ty nusja e tij nė shtėpi e ti bie nė pozita tė atilla, sa e gjykon me shumė lehtėsi kėtė fejesė, nė njė kohė qė ti je aq i ashpėr me tė tjerėt. Ēfarė do tė thonė kuadrot e Shkollės sė Partisė pėr Fiqretin, qė bėri skandal dhe organizoi mbledhje pas mbledhjeje pėr njė nga pedagogėt, sepse djali i tij u fejua a u martua me njė vajzė qė kishte “diēka“ nė biografi dhe kjo “diēka”, sigurisht, ishte shumė larg nga biografia e tė fejuarės sė djalit tė saj. Si mund tė japė ajo mėsim tani pėr luftėn e klasave nė Parti? Po ti, Mehmet, si do tė guxosh tė flasėsh me shokėt, me kuadrot, me komunistėt, me masat pėr luftėn e klasave?
Kjo qė bėre ti, - vazhdon Enveri,- na dėmton edhe neve. Po tė flasim tani ne pėr luftėn e klasave, tė tjerėt do tė thonė: “E po ē’na pėrrallisin edhe kėta pėr luftėn e klasave, nuk shikojnė ē’ka bėrė Mehmet Shehu?”.
Kjo ngjarje ka marrė dhenė, fejesa e djalit tėnd ėshtė biseda e ditės nė gjithė Tiranėn, nė popull po i bėjnė biografinė vajzės dhe bėjnė pyetjen: “A i di kėto tė dhėna shoku Mehmet? Si ta ketė bėrė njė hap tė tillė?!”.
Mehmeti, qė dėgjonte nė heshtje, i menduar dhe si i ngrirė, tha:

Mehmet Shehu: E bėra, e bėra kėtė gjė! Unė e kam fajin, se djali mė pyeti.

Enver Hoxha: Kėshtu si bėn ti, - tha Enveri, - qė e merr tėrė fajin pėr vete, bėn mirė, se je kryesori, po faj ka, gjithashtu, edhe Fiqreti, pastaj, edhe djali juaj nuk ėshtė pa pėrgjegjėsi, qė ėshtė marrė shumė nėpėr gojė pėr lidhjet e tij me vajza imorale dhe ti, pėr ta shpėtuar nga kėto lidhje, re nga shiu nė breshėr. Mirėpo ēfarė do tė bėsh tani pėr ta ndrequr kėtė gjendje tė rėndė tė krijuar? - e pyeti pastaj Enveri.

Mehmet Shehu: Do tė mendohem, - tha Mehmeti, - dhe do ta rregulloj. Nuk ma ka fajin djali nė kėtė ēėshtje, fajin e kam unė… unė! – pėrsėriti ai pėr tė disatėn herė.

Enver Hoxha: Kjo fejesė, Mehmet, duhet tė prishet menjėherė. Pėr interesin e Partisė ne nuk mund tė vemi t’i themi popullit se kėtė gabim e ka bėrė Mehmet Shehu, prandaj ne do tė tė mbrojmė ty, se kėshtu mbrojmė Partinė. Ne do tė pėrpiqemi qė ta kapėrcejmė kėtė vėshtirėsi, qė iu krijua Partisė nga kjo ngjarje jo e menduar thellė. Megjithatė, - vazhdoi Enveri, - ndėrgjegjja ty do tė tė rėndojė, jo vetėm para Partisė, por edhe pėrpara djalit tėnd, se i ke thėnė vetė qė mund tė fejohet me atė vajzė. Partia do tė tė ndihmojė qė ta kapėrcesh kėtė situatė, po mė parė duhet tė bėsh pėrpjekje vetė pėr ta kapėrcyer atė. Gabimi tani u bė dhe ti nuk duhet tė dėshpėrohesh. Unė e njoh karakterin tėnd, ti je njeri i ekstremeve, ki kujdes se mos hidhesh nė ekstremin tjetėr! Pas afro dy orė debati, nga ana e Mehmetit pėr tė bindur Enverin pėr rrethanat lehtėsuese qė e bėnė ta pranonte kėtė fejesė, kurse nga ana e Enverit qė ta bindte Mehmetin se kjo fejesė duhej prishur, Enveri e mbylli bisedėn, duke i thėnė Mehmetit: “Mendohu, por s’ka rrugė tjetėr”. Ata u ndanė nė hollin para studios. Fiqreti mbajti kėmbėt dhe filloi t’i fliste Enverit, duke u munduar tė justifikonte Skėnderin pėr zgjedhjen qė kishte bėrė dhe, kur i tha “Skėnderi ėshtė parimor, shoku Enver…”, Enveri, i acaruar, ia ktheu mė zė tė lartė: “Ē’parimor, moj shoqe!… Ai frekuenton lokale nate, shoqėrohet me njerėz jo tė mirė. Nuk i di ti kėto?!”. Mehmeti dukej shumė i rėnė, i mėrzitur, i menduar dhe, duke zbritur shkallėt ngadalė, ai tha: “Ja, edhe Ladi po mė lė…”. Nė njė kohė kur sapo kishte mbaruar sė ndėrtuari vila e re e Mehmetit, ku tė tre djemtė kishin apartamentet e tyre, Vladimiri, djali i madh i Mehmetit, po meremetonte njė apartament tė vjetėr, ku do tė kalonte me gruan e vet, vajzėn dhe me fėmijėn e dytė qė priste. Tė nesėrmen, Mehmeti me Fiqretin kėrkuan sėrish tė takohen me Enverin qė i priti nė shtėpi, pasdreke.

Ja ēfarė bisedoi Enveri me Mehmetin nė takimin e dytė pėr fejesėn e djalit. Mehmet Shehu i paraqet tre variantet e veta pėr rrjedhjen e ngjarjeve pas asaj qė ndodhi. Sipas Mehmetit, Skėnderi mund tė mos e pranonte ndarjen dhe tė martohej me vajzėn duke u larguar nga shtėpia, por edhe mund tė vriste veten nga dėshpėrimi:

Kur erdhėn Mehmeti me Fiqretin nė takimin e dytė dukeshin shumė tė tronditur pėr gabimin e madh politik qė bėnė, por edhe tė alarmuar pėr ēfarė mund t’i ngjiste Skėnderit, kur t’i thoshin se duhej tė priteshin marrėdhėniet me tė fejuarėn. Ata kishin imagjinuar disa variante se ē’mund tė ngjiste, tė cilat Mehmeti filloi t’i parashtrojė:

Varianti i parė:
Skėnderi tė kuptonte gabimin e tij dhe tė tyre (tė prindėrve) dhe tė pranonte likuidimin e kėsaj situate tė rrezikshme.

Varianti i dytė:
Skėnderi mund tė mos e pranonte ndarjen dhe tė martohej me vajzėn, duke zėnė njė apartament jashtė shtėpisė sė Mehmetit.

Varianti i tretė: Djali mund tė vriste veten nga dėshpėrimi.

Ky qėndrim i Mehmetit e acaroi Enverin, sepse shikonte qė ai ende s’po e kuptonte ose s’po e pranonte dot se kishte bėrė njė gabim tė madh politik. Prandaj nė pėrgjigjet e tij pėr kėto variante, Enveri pėrdori njė gjuhė tė drejtpėrdrejtė:

ENVER HOXHA:
Varianti i parė do tė ngjasė, - tha Enveri, - ai duhet tė ngjasė. Kurse dy variantet e tjera, tė siguroj unė se nuk do tė ngjasin. Po tė ngjasė varianti i dytė, djali braktis rrugėn e Partisė dhe hyn nė rrugė armiqėsore. Por nuk do ta lėmė tė ngjasė njė gjė e tillė dhe s’ka pse e mendon kėtė variant, Mehmet. Ti e njeh mirė djalin tėnd, por mua, - theksoi Enveri, - mė ēudit fakti pse ti mendon kėshtu. Sa pėr variantin e tretė, mos ki merak fare! Skėnderi yt ka kaluar disa herė nė kėto rrugė dhe as qė ėshtė turbulluar fare, pa le mė “tė vrasė veten”.

MEHMET SHEHU: Ishallah kėshtu u bėftė, por kėto variante mė shkuan ndėr mend. Pastaj nxori nga xhepi njė tok me letra, tė formatit tė vogėl, dhe filloi t’i tregojė Enverit mbi pėrbėrjen e plotė tė familjes sė Turdiut dhe tė gruas sė tij.

ENVER HOXHA: S’ėshtė nevoja, ato qė duhet tė di, t’i thashė dhe ato qėndrojnė.

MEHMET SHEHU: Po, ato janė, por dua t’ju bėj vetėm disa pėrcaktime: Arshi Pipa, udhėheqėsi i reaksionit shqiptar nė Amerikė, nuk ėshtė i vėllai i nėnės sė vajzės, por djali i xhaxhait...

ENVER HOXHA: Njėlloj ėshtė.

MEHMET SHEHU: Tė ta lexoj njė ēikė, ja tri faqe janė: Kriminelėt e luftės, tė burgosurit, tė arratisurit janė, por nga familja e Turdiut ka nja katėr a pesė nė punė dhe filloi tė tregonte: ky punon kėtu, njė tjetėr atje etj. Si duket Enverit nuk i erdhi mirė qė Mehmeti po mundohej tė lehtėsonte veten, tė shfajėsohej disi, ndaj i tha:

ENVER HOXHA: Ato qė kemi biseduar nuk i luan topi, kjo ėshtė njė familje plot me armiq.

MEHMET SHEHU: Ashtu ėshtė, - tha Mehmeti para se tė largohej.

Pjesė nga fjala-dėnuese e Enver Hoxhės ndaj Mehmet Shehut pas vetėvrasjes, 18 dhjetor 1981. Tė nesėrmen e vetėvrasjes ai e shpall ish-kryeministrin armik tė partisė

Enver Hoxha: "Mehmeti, armik deri nė ēastin e vdekjes"


Shekulli

Tani edhe unė do tė lexoj, ashtu si e kisha pėrgatitur, kritikėn qė pata menduar t’i bėja punės sė Mehmet Shehut, pavarėsisht se kjo po zhvillohet nė mungesė tė tij, se ai u tregua armik i Partisė deri nė ēastin e fundit, derisa vrau veten. Por, Partia si kurdoherė, ėshtė e fortė dhe nė gjendje t’i kapėrcejė tė gjitha vėshtirėsitė; ashtu sikurse ka kapėrcyer edhe tė tjera tė tilla edhe mė tė mėdha, prandaj puna jonė vazhdon.


Shokė,
Byroja Politike po diskuton pėr njė ēėshtje me shumė rėndėsi, pėr gabimin e madh politik qė bėri shoku Mehmet, duke aprovuar fejesėn e djalit tė tij me njė vajzė qė, nė rrethin e babait dhe tė nėnės sė saj, ka 6-7 armiq tė egėr tė pushtetit tonė popullor, tė arratisur, kriminelė lufte, tė burgosur e tė internuar.
Para Kongresit tė Partisė, Mehmeti mė dėrgoi njė variant tė parė tė autokritikės sė tij, prej 26 faqesh, dhe kėrkonte ta ndihmoj. Ia ktheva kėtė variant me vėrejtjen qė neve nuk na interesonte tė flitej gjerė e gjatė mbi historikun se si ngjau gabimi, e kėshilloja tė thellohej nė shkaqet e kėtij gabimi, tė cilat, i theksova, janė tė lidhura me disa koncepte e qėndrime jo tė drejta, me disa elemente negative nė karakterin e tij dhe se duhej tė kuptonte rrezikshmėrinė e fajit dhe tė gabimeve qė bėri.
Pas Kongresit, shoku Mehmet dorėzoi pėr Byronė Politike autokritikėn prej 39 faqesh, qė ju e lexuat. Autokritika e tij nuk mė bind qė ta ketė kuptuar thellė gabimin qė ka bėrė. Nė autokritikė ai zgjatet nė disa rrethana, nė faktorė e justifikime, mė shumė pėr tė shfajėsuar veten dhe pėr tė minimizuar gabimin.
Shoku Mehmet e vė theksin sidomos nė momentet psikologjike, momente tė njė emotiviteti e sentimentalizmi tė madh lidhur me disa anė patologjike tė djalit, qė e shtynė tė gabonte. Por nuk janė kėto arsyet kryesore dhe vendimtare, qė e ēuan nė kėtė gabim, por janė tė tjera, janė disa anė tė karakterit te Mehmetit, qė ai i kalon pėrciptazi, qė i quan sporadike dhe tė rastit dhe qė, duke “filozofuar”, del nė konkluzionin qė, po tė mos korrigjohen, bėhen tė rrezikshme. Pikėrisht kėto shfaqje nė karakterin e Mehmetit janė bėrė tė dėmshme dhe tė rrezikshme pėr vijėn dhe pėr punėn e Partisė. Nė kėto ēėshtje ai duhej tė ishte thelluar dhe nė kėtė drejtim duhet ta ndihmojmė edhe ne qė t’i kuptojė dhe t’i zhdukė kėto shfaqje negative.
Nė planin politik, Byrosė Politike nuk i interesojnė rrethanat psikologjike tė fejesės sė djalit tė Mehmetit. Ajo ėshtė e preokupuar pėr gabimin politik qė bėri njė nga anėtarėt e saj mė tė vjetėr e kryesorė, pėr tė gjetur ē’e shtyri nė kėtė gabim dhe i ē’natyre ėshtė ai? Me kėtė fejesė Mehmeti ka bėrė njė gabim tė rėndė politiko-ideologjik. Ai, duke e konkretizuar kėtė lidhje familjaro-shoqėrore, bėri aleancė politiko-ideologjike me armiq tė klasės. Ai e vuri veten mbi Partinė, s’pyeti fare udhėheqjen e Partisė, shkeli vijėn e saj nė lidhje me luftėn e klasave.
Mehmeti e bėri gabimin me plot ndėrgjegje, duke qenė plotėsisht nė dijeni me kė e lidh kėtė aleancė. Formalisht, ai e pyeti ministrin e Punėve tė Brendshme, Feēor Shehun, i cili e vuri nė dijeni pėr veprimtarinė e tė atit tė vajzės, qė ka qenė nė pėrpunim nė organet e Sigurimit tė Shtetit, e vuri, gjithashtu, nė dijeni edhe pėr dy vėllezėrit e tij tė arratisur. Feēori mė shumė nuk dinte aty pėr aty, por nga Mehmeti u kėshillua qė tė mos e fuste sigurimin nė kėtė ēėshtje. Pse? Sepse, nė fakt, i kishte tė gjitha tė dhėnat. Fiqreti e pyeti edhe pėr familjen e Pipajve. Kjo do tė thotė qė Mehmeti dhe Fiqreti ishin nė dijeni edhe pėr rrethin familjar tė nėnės sė vajzės, qė kishte pjesėtarė tė burgosur e tė arratisur, ndėr tė cilėt, kriminelin e luftės, Myzafer Pipėn, dhe reaksionarin e egėr dhe shumė aktiv, Arshi Pipėn, qė edhe sot e kėsaj dite vazhdon tė vjellė vrer nga Shtetet e Bashkuara tė Amerikės kundėr pushtetit tonė popullor. Megjithėse Feēori, si anėtar Plenumi dhe ministėr i Punėve tė Brendshme, nuk mbajti qėndrim tė prerė kur e pyeti Mehmeti: “Ēdo tė bėje ti, po tė tė ngjiste njė rast i tillė nė familjen tėnde?”, ai iu pėrgjigj: “Do tė vija t’ju pyesja ju”, domethėnė do tė pyesja Partinė.
Atėherė, Mehmeti pėrse nuk reflektoi pak mbi kėtė pėrgjigje? Pse nuk erdhi tė bisedonte me mua pėr kėtė ēėshtje, qė dilte nga kuadri i zakonshėm familjar? Nė njė vend tė autokritikės sė tij, Mehmeti thotė: “Nė fillim mendova tė veja te shoku Enver”. Pse mendoi tė vinte? Kur krushqitė midis familjeve bėhen nė vijėn e partisė nuk ka arsye qė tė kėrkojmė aprovim. Por ai mendoi tė vinte tek unė, se e kuptonte qė kjo lidhje familjare nuk ishte nė pėrshtatje me vijėn e Partisė. Pastaj pėrpiqet ta shpjegojė mosardhjen qė: “tė mos e shqetėsoja shokun Enver pėr ēėshtje tė tilla”. Kjo nuk qėndron. Ai nuk erdhi tek unė, jo qė tė mos mė shqetėsonte, por se e dinte qė nuk do t’ia aprovoja vendimin qė kishte marrė. Pėrse nuk bisedoi ai as me ndonjė shok tjetėr tė Byrosė Politike, si fjala vjen, me shokun Kadri, qė ka qenė edhe ministėr i Punėve tė Brendshme?
Mehmeti veproi kėshtu pėr dy arsye: E para, se e merrte me mend qė asnjė nga shokėt nuk do tė aprovonte kėtė krushqi, dhe, e dyta, qė ėshtė akoma edhe mė e rėndė dhe burimi kryesor i gabimit tė tij, se e konsideron veten mbi shokėt. Ai e pėrjashton ose e vė veten mbi disiplinėn e Partisė, gjė qė e bėri tė shkelė vijėn e saj, qė ėshtė njė dhe e detyrueshme pėr tė gjithė komunistėt, pa dallim, aq mė tepėr pėr njė komunist, qė Partia e ka zgjedhur nė udhėheqje pikėrisht pėr ta ruajtur tė pastėr kėtė vijė e pėr ta mbrojtur nga shkeljet e shtrembėrimet.
Mehmeti, jo vetėm nuk u kėshillua me asnjėrin nga ne pėr kėtė krushqi, por, mendoi ta bėnte “fait accompli” me njė nxitim tė pashpjegueshėm. Kėtė ēėshtje unė e mora vesh indirekt, nga djali im, Iliri, qė e kishin ftuar nė fejesėn e Skėnderit. Po tė gjykosh, edhe kjo ftesė nuk ėshtė pa hile. Pse duhej tė asistonte djali im nė vizitėn e parė tė njohjes qė bėnte e fejuara e Skėnderit me prindėrit e kėtij? Qė unė ta merrja vesh indirekt? Qė tė tatonte pulsin tim ose tė mė komprometonte edhe mua e familjen time nė kėtė ēėshtje?
Ne, nė familjen tonė , pėr Qazim Turdiun nuk dinim gjė tjetėr pėrveē asaj qė ai ishte profesor matematike, kurse rrethin familjar, qoftė tė tij, ashtu edhe tė sė shoqes, s’e njihnim fare. Shkuam tok me Nexhmijen te Mehmeti, mė shumė ta uronim pėr shtėpinė e re. Aty gjetėm fėmijėt dhe tė fejuarėn e Skėnderit (qė Mehmeti vetė e kishte njohur njė ditė mė parė), i uruam, bėmė edhe fotografi. Mehmeti me Fiqretin ishin shumė tė gėzuar dhe kjo ishte e drejta e tyre. Po si nuk u shqetėsuan pak nė ndėrgjegjen e tyre, qė
po pėrzienin e po futnin nė kėtė valle tė ndyrė edhe shokun Enver? Ata menduan se me kėtė prezantim u vulos kjo punė, u mor aprovimi i shokut Enver. Fotografitė qė u bėnė me mua, shkuan te Qazim Turdiu, ato shkuan deri edhe nė Athinė, me skuadrėn e vajzės dhe, qė andej, pėrse tė mos i shkonin edhe Arshi Pipės nė Shtetet e Bashkuara tė Amerikės, i cili do tė shikonte kėshtu se me kė iu fejua mbesa dhe, pėr kėtė fakt, i dėrgohej edhe vėrtetimi me fotografi?
ALbo
ALbo
Admin

Male
Numri i postimeve : 414
Reputation : 1
Points : 1
Registration date : 16/04/2008

https://albemigranti.forum.st

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit Empty Re: Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit

Mesazh nga ALbo Thu Apr 24, 2008 10:22 pm

Sidoqoftė, pėr interesat e Partisė dhe tė vetė Mehmetit, e kėshillova kėtė tė reflektonte thellė pėr tė zbuluar shkaqet e gabimit qė bėri. Sa munda, e ndihmova, pėr tė ndihmuar, nė radhė tė parė, Partinė nga njė rrezik qė i turrej (nga pėrēarja), jo se kėtė Partia nuk do ta kapėrcente dot edhe nė rastin mė tė keq. Dhe ja, kjo qė ndodhi ėshtė rasti mė i keq, ky armik vrau veten pėr tė shpėtuar veten dhe pėr tė dėmtuar Partinė. Sidoqoftė, Partia dhe populli njė traumė do ta kalonin. Dhe kur? Pikėrisht para Kongresit tė 8-tė tė Partisė. Armiqėsia e tij nuk e shmangi kėtė traumė. Armiqtė tanė, tė brendshėm e tė jashtėm, mund tė pėrfitonin nga kjo ngjarje. Kjo u evitua, por ishte njė alarm vigjilence pėr Partinė. ...
Dėshiroj t’ju them se unė jam plotėsisht dakord me tė gjitha diskutimet tuaja, si dhe me cilėsimet qė u bėtė karakterit dhe punės sė Mehmetit, prandaj mendimet qė kam pėr kėtė armik, tė cilat po jua lexoj, janė njėsoj si tuajat. Por edhe ato qė ka thėnė, ai i ka veshur me shumė teorizime e justifikime, me rrethana e faktorė, me elemente qė shfaqen “nė raste tė veēanta”, se “gabimi qė bėra nuk ėshtė karakteristikė e pėrgjithshme tek unė... ėshtė vetėm njė rast” etj. Kėto janė tė tėra thėniet e Mehmetit. Nė autokritikė, Mehmeti teorizon, vėrtitet rreth disa dukurive negative tė karakterit tė tij, premton se do tė bėjė kthesė rrėnjėsore, por pse-tė e vėrteta nga rrodhi ky gabim, ose nuk pėrmenden fare, ose u shkohet atyre pėrciptazi, ose shtrohen shtrembėr.
(...)
Nė autokritikė, Mehmeti shpreh njė mendim tė pakontrolluar, sipas tė cilit “mė vonė do tė isha vetė nė gjendje tė shihja se kisha gabuar dhe, gjithashtu, vetė do ta ndreqja gabimin, edhe pa mė sinjalizuar ndokush”. Ky mendim tregon, gjithashtu, se ai mbivlerėson veten, bile edhe kur bėn gabime. Ai harron se njė gabim politik ka shumė rrjedhime. Dhe kush i paguan poēet e thyera? Pa dyshim, Partia. Ndihma e Partisė, nė ēdo kohė dhe nė ēdo rrethanė, ėshtė shumė e nevojshme dhe e domosdoshme. Edhe ndihma e shokėve nuk duhet nėnvleftėsuar, sepse, si ndihma e Partisė, edhe ajo e shokėve tė japin forcė dhe qartėsi tė mos gabosh dhe, kur gabon, tė ndreqesh.
Mehmetit unė i kam bėrė shumė vėrejtje pėr disa anė jo tė mira tė karakterit tė vet, siē janė rrėmbimi, ashpėrsia nė marrėdhėniet me shokėt dhe disa dobėsi tė tjera, qė ai i pėrmend nė autokritikė dhe ju ia vutė nė dukje nė diskutimet tuaja. Edhe pėr gabimin e fundit i kam folur gjerė e gjatė e pa dorashka, por ky gabim e ka bėrė krejt tė domosdoshėm tė vihen mirė pikat mbi “i”.
(...)
Megjithatė, pėr kėtė qė bėri, pėrsėri ne po veprojmė ndaj tij me takt, duke e shtruar kėtė ēėshtje vetėm nė Byronė Politike e jo nė Plenumin e Komitetit Qendror dhe nė Parti, se nuk duam tė lėkundim besimin e udhėheqjes tė Partisė te Mehmeti. Ai vrau veten, se do t’i kishte dėgjuar kėto fjalė tė miat, nuk pati trimėrinė t’i dėgjonte, megjithėse hiqej trim. Akti qė bėri nuk flet pėr trimėri tek ai. Por ne shkonim edhe me shpresė qė ky medoemos duhet tė bėnte kthesė rrėnjėsore nė mjaft anė tė karakterit tė tij, nė disa anė tė metodės sė punės dhe sidomos nė marrėdhėniet me shokėt, qofshin kėta kuadro tė udhėheqjes ose tė niveleve tė tjera, nė Parti dhe nė shtet.
Njė nga burimet mė kryesore tė kėtij gabimi dhe tė gabimeve tė tjera tė tij, qė e kanė penguar tė korrigjojė karakterin e vet, ėshtė mendjemadhėsia, qė Mehmeti e ka vėnė nė fund tė listės dhe e ka paraqitur me kontorno teorike e me justifikime, duke na cituar Leninin pėr atė qė ai ka quajtur “mendjemadhėsia komuniste”. Dhe kjo lloj “mendjemadhėsie, thotė Mehmeti, shfaqet nė raste tė caktuara, sikurse u shfaq nė fejesėn e djalit”. Prapė “rastėsisht”, prapė “vetėm” pėr fejesėn e djalit. Nė qoftė se do tė ishte kėshtu, atėherė, ai fare mirė mund tė thoshte: “Pse po e bėni kaq tė madhe kėtė gjė?”
(....)
Nė jetėn e Partisė, shoku Mehmet ka bėrė mjaft herė gabime, bile edhe tė rėnda. Ju tė rinjtė nuk i dini kėto, por do t’i mėsoni. Cilat janė kėto? Shkurtimisht na bie detyrė, me kėtė rast, t’ia ripėrmendim disa:
Mehmeti nuk mungon tė vėrė nė dukje vlerėn e luftės sė tij, tė cilėn askush s’ia mohon dhe askush s’duhet t’ia mohojė. Por qėndrimet e veprimet e tij gjatė luftės kanė edhe anė tė dobta, edhe gabime.
Mehmeti, nė disa letra tė tij dhe nė qėndrimet qė dimė, nuk e kishte aq tė qartė vijėn e Partisė pėr Frontin Nacionalēlirimtar. Ai shprehej me pėrbuzje dhe i ka shkruar njė letėr Dushan Mugoshės, me tė cilėn kritikon Shtabin e Pėrgjithshėm, duke quajtur “zabitė” oficerė, komunistė ose jo, ata qė Partia i kishte afruar dhe u kishte dhėnė reparte pėr t’i drejtuar. Kjo nuk do tė thotė qė komunisti nuk ka tė drejtė tė bėjė vėrejtje, por nė atė letėr duken megalomaniadhe karrierizmi i Mehmetit. Rėndėsi kanė orientimi politik i Partisė dhe interesi i Luftės Nacionalēlirimtare nė shfrytėzimin e kapaciteteve dhe tė influencės sė kėtyre njerėzve, qė nė atė kohė dhe pėr atė kohė nuk ishin as nulitet, as kundėr vijės sė Partisė.
(...)
Pėr ēlirimin e Tiranės, nė ēdo pėrvjetor, vihet nė dukje vetėm roli i shokut Mehmet. Ai ishte komandant i forcave dhe i shtabit operativ qė u caktuan pėr ēlirimin e Tiranės, por dihet qė plani pėr ēlirimin e Kryeqytetit u pėrpunua nga Shtabi i Pėrgjthshėm (kėto dokumente harrohen), u pėrpunua edhe nga Korpusi i Parė, ku ishte komisar Hysniu. As roli i Hysniut, qė merrej me drejtimin e bashkėrendimin e veprimeve ushtarake pėr ēlirimin e Tiranės, as kontributi i Gogos, si drejtues i organizatės sė Partisė pėr Tiranėn dhe i deleguari i Komitetit Qendror, nuk zihen fare nė gojė. Pėrse ky monopolizim? Pėr kėtė kanė faj kryesisht shokėt e propagandės, tė shtypit dhe ata qė shkruajnė artikuj e japin intervista. Pse duhet tė ndėrhyj unė pėr kėto gjėra? Edhe vetė Mehmeti mund t’i vinte dhe duhet t’i vėrė gjėrat nė vendin e tyre, si komunist dhe udhėheqės qė ėshtė.

Mehmeti dhe shokė tė tjerė kanė qenė vullnetarė nė Luftėn e Spanjės. Kjo ėshtė njė meritė pėr tė gjithė kėta, por nuk ėshtė e drejtė qė tė ngrihen lart vetėm meritat e Mehmetit, kurse pėr tė tjerėt, qė kanė luftuar edhe ata si ai, qė kanė pasur edhe pėrgjegjėsira mė tė larta, (se Mehmeti ka qenė vetėm vullnetar i thjeshtė dhe arriti tė bėhej deri nė pėrgjegjės toge dhe jo komandant batalioni, siē thoshte ai) gati nuk flitet fare. Tė kuptohemi, nuk ėshtė Mehmeti qė ka penguar njeri tė flasė pėr ta, po kėtė punė e kanė merak vetė lajkatarėt dhe oportunistėt. Kur je nė pushtet, tė tillė tipa tė lavdėrojnė, ndėrsa, kur tė shket kėmba, tė hedhin gurin. Lufta e Spanjės ka anėt e mira, por ajo ka edhe tė metat e “koracės” sė saj, si anarkizmin, terrorizmin, voluntarizmin etj. Prandaj po e pėrmend kėtė ēėshtje, se ka mundėsi qė kėto influenca tė rrezikshme tė kenė lėnė padashur mbresa te Mehmeti dhe tė konsiderohen si merita qė i mbulon hija e Luftės sė Spanjės.
(...)
Kulti i personit ėshtė i dėnueshėm, jo vetėm kur teprohet me brohoritje, slogane, kėngė etj., por ai shfaqet, bile bėhet shumė i rrezikshėm edhe kur njė udhėheqės, pavarėsisht se nuk brohoritet pėr tė, kėrkon tė imponohet me urdhra, me arrogancė, me prepotencė, kur ka krijuar bindjen se tė tilla qėndrime, tė tilla veprime janė tė drejta janė normale dhe se, ndryshe nga shokėt e tjerė, atij mundet e duhet t’i lejohen kėto, sido qė tė jenė, edhe kur s’janė tė drejta. Kėtu qėndron pėrsėri kulti i personit. Me qindra herė kam theksuar se nė Parti s’ka privilegje, se nė Parti duhet tė luftohet kulti i personit, se nė Parti nuk duhet lejuar konformizmi, por tė mbizotėrojė bindja e vetėdijshme komuniste marksiste-leniniste nėpėrmjet diskutimeve tė hapta, tė ēiltra, pa asnjė fije drojtjeje nga kurrkush.
(...)
Nė mbledhjen e kaluar tė Byrosė Politike shtrova nevojėn e njė analize tė thellė pėr korrigjimin e metodės sė punės nė Qeveri dhe nė kryesinė e saj, duke marrė deri edhe disa masa organizative pėr kryesinė e Kėshillit tė Ministrave dhe pėr pėrcaktimin mė tė drejtė tė ndarjes sė punės e tė funksioneve tė anėtarėve tė kryesisė, duke mos lejuar qė kjo tė vihet mbi Qeverinė. Ditėt e fundit pata njė bisedim tė gjatė me shokun Adil dhe me Mehmetin pėr kėtė problem. Tri orė tė tėra biseduam e diskutuam bashkė vėllazėrisht, shoqėrisht, nė njė frymė shumė tė hapėt e tė ngrohtė, bile edhe shakara u bėra tė dy shokėve. Adili ishte i bindur pėr atė qė kėshtu ėshtė e drejtė dhe kėshtu duhet bėrė, binda kėshtu edhe Mehmetin.
(Por vetėvrasja tregoi se ai nuk ishte i bindur pėr asgjė.)
Ne duhet tė pėrcaktojmė mė qartė kompetencat e ministrave, si individė, qė duhet tė jenė shumė mė tė gjera. Pėrgjegjėsia e tyre duhet tė jetė shumė mė e madhe pėr dikasteret a sektorėt qė drejtojnė dhe si anėtarė tė Qeverisė, si njė organ i lartė shtetėror kolegjial.
Tė gjithė duhet tė jemi plotėsisht tė mobilizuar e mė shumė se kurdoherė nė punė, qė t’i pėrgjigjemi gjithė kėtij hovi revolucionar qė ka shpėrthyer nė klasėn punėtore, nė fshatarėsinė kooperativiste, nė gjithė punonjėsit e sektorėve shkencorė, arsimorė e kulturorė tė vendit tonė pėr tė zbatuar, me komunistėt nė ballė, vendimet historike tė Kongresit tė 8-tė tė Partisė dhe pėr tė realizuar planet e reja tė pesėvjeēarit tė shtatė.
Dua tė shpreh bindjen qė, ashtu si tė gjithė ne, edhe Mehmeti, do tė jetė nė krye tė punėve qė i ka ngarkuar Partia.
(Mehmeti nuk pati durim, vrau veten edhe nuk e dėgjoi dhe diskutimin tim, qė bashkohet dhe ėshtė nė akord me vėrejtjet e shokėve, Mehmeti e kishte humbur besimin te Partia.)


Nga letra e Mehmet Shehut lėnė pėr Enver Hoxhėn para se tė vriste veten

Shoku Enver,

Nė librin “Kur lindi Partia”, nė pjesėn e shkrojtur me dorėn tėnde, ndėr tė tjera, me shkruaje

“Ti, i dashur Mehmet ke qenė dhe je njė nga udhėheqėsit e lavdishėm tė Partisė, kurdoherė nė ballė tė ēdo lufte, nė ēdo moment i gatshėm, i papėrkulur e parimor pėr tė mbrojtur popullin, Atdheun socialist, Partinė qė na rilindi e na kaliti si udhėheqės revolucionarė, luftėtarė tė papėrkulur pėr komunizmin, shėrbėtorė tė devotshėm pėr popullin, pėr luftėn e madhe qė ti ke bėrė e po bėn si bir dhe ushtar besnik i tyre, Partia dhe populli do tė jenė mirėnjohės.
Unė shoku yt mė i afėrt, i halleve dhe i fitoreve tė pėrqafoj.

11 qershor 1981 Enver”

Por unė shoku yt mė i afėrt i halleve dhe i fitoreve gabova politikisht dhe ideologjikisht kėto kohėt e fundit, duke pranuar fejesėn e djalit tim, Skėnderit, me vajzėn e Qazim Turdiut, fejesė, tė cilėn, me ndėrhyrjen tėnde tė drejtė, unė e prisha. Arsyet pse e bėra unė kėtė gabim politik i shpjegova nė autokritikėn qė bėra. Asaj autokritike, tė datės 12 nėntor, prej 39 faqesh, nuk i heq “asnjė presje”, sepse ėshtė autokritikė e sinqertė, absolutisht e sinqertė. Kjo autokritikė, nė mbledhjen e Byrosė Politike tė datės 17 nėntor (1981) u hodh poshtė nga gjithė anėtarėt dhe kandidatėt e Byrosė Politike dhe, mė nė fund, ju e quajtėt atė “alibi”, duke kėrkuar qė unė sonte tė reflektoja dhe tė pranoja tė gjitha kritikat qė m’u bėnė nė Byronė Politike dhe pėr tė rrėzuar krejtėsisht autokritikėn time, qė ju e quajtėt “alibi”, d.m.th. gėnjeshtėr, mashtrim.
Nė njė shėnim qė mė dėrgove mė 28 tetor 1981 nė lidhje me projekt-autokritikėn time qė ta kisha dėrguar, mė thoshe qė t’u bėja analizė elementeve negative nė karakterin tim, se aty do tė gjeja arsyen e vėrtetė tė gabimeve. Dhe i quajte “… disa elemente negative nė karakterin (tim) qė shfaqen shpesh herė nė punėn shumė tė frytshme qė (bėj) pėr interesin e Partisė, qė ti (unė) e do (dua) dhe lė jetėn pėr tė“. Po, shoku Enver, unė gjithmonė kam qenė i gatshėm pėr tė lėnė jetėn pėr Partinė. Dhe pikėrisht kėtė po bėj tash: po lė jetėn pėr Partinė, pėr tė tė dhėnė rastin e vetėm qė mė mbeti, ty, shokut, mėsuesit dhe vėllait tim tė dashur, unė, shoku yt i afėrt i halleve dhe i fitoreve, siē mė ke quajtur me tė drejtė, qė tė mėsosh tė vėrtetėn.
Unė po e lė jetėn pėr Partinė pa hezitim dhe me gjakftohtėsi, se s’mė latė rrugė tjetėr pėr tė mbrojtur Partinė.
(…)
Unė nuk heq “asnjė presje” nga gjithēka kam shkruar e thėnė pėr ty si shok, si mėsuesi im marksist-leninist e si vėlla. Por tash qė po ndahemi fizikisht tė them atė qė nuk mund tė ta thosha gjer sot, sepse kurrė s’mė krijove kushtet tė tė thosha tė vėrtetėn (…) Unė bėra gabim e faj politik dhe kjo u fry (…) gjersa nė mbledhjen e djeshme tė Byrosė Politike (…) unė u quajta “Uni qė e ve veten mbi Partinė”, “mendjemadhi qė s’pyet pėr tė tjerėt”, “monopolisti i gjithė punės shtetėrore”, dhe njė mijė e njė akuza djallėzore. Jo, shoku Enver, unė gabova pėr arsyet qė thashė nė autokritikė, unė kam edhe tė meta nė punė, por qė tė kem punuar pėr “dualizėm” (me ju!), pėr tė vėnė veten mbi Partinė e tė tjera akuza tė kėsaj natyre qė m’u bėnė, kėtė kurrė nuk e kam bėrė, kjo ishte njė akuzė e pėrbindshme qė unė kurrė nuk e pranoj. Dhe autokritika ime nuk ishte alibi, por e sinqertė. Unė kam punuar gjithė jetėn pėr Partinė, pėr popullin, kurrė nuk kam luftuar e punuar pėr “karrige”, pėr “nam”, pėr t’u quajtur”strateg”, pėr tė dalė pėrpara Enver Hoxhės (dualizėm), pėr privilegje personale. Akuza mė e rėndė qė m’u bė (…) ishte se unė gabimin e kam bėrė (pėr tė vėnė veten mbi Partinė”, se unė kultivoj “unin” pėr t’u dukur, d.m.th. kundėr Partisė. Kaq shpejt u harruan luftėrat qė bashkė kemi bėrė kundėr armiqve tė brendshėm e tė jashtėm? Ju, personalisht, nuk mė quajtėt armik, por (…) tė tjerė, duke mė akuzuar se e vė veten mbi Partinė, praktikisht, mė kanė akuzuar pėr armik. (...) Unė e bėra detyrėn time me tė vetmen mėnyrė qė m’u dha mundėsia - vetėvrasja. Edhe njėherė: amanet Partinė!
Rroftė Partia jonė e lavdishme, me vijėn e saj kurdoherė tė drejtė, marksiste-leniniste! Rrofshi ju, tė paktėn, sa tė siguroni Partinė e socializmin (…)
Poshtė imperializmi, me imperializmin amerikan nė krye! Poshtė revizionizmi, me social-imperializmin (dhe atė kinez) nė krye!
Rroftė komunizmi! Poshtė reaksioni!
Amanet familjen time - Fiqretin, djemtė (pėrfshi edhe Skėnderin e Bashkimin), fėmijėt e nuset e djemve! Po tė shihni se ėshtė interesi i Partisė, thoni se “Mehmeti vdiq aksidentalisht duke manipuluar armėt”! ose si tė doni. Edhe armik po mė quajtėt, kam besimin se asgjė s’mbetet pa u zbuluar nga koha, e vėrteta s’vdes kurrė.
Po vdes i pafajshėm (…)
Tiranė, 18.12.1981 Mehmet Shehu
ALbo
ALbo
Admin

Male
Numri i postimeve : 414
Reputation : 1
Points : 1
Registration date : 16/04/2008

https://albemigranti.forum.st

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit Empty Re: Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit

Mesazh nga ALbo Thu Apr 24, 2008 10:23 pm

Liljana Hoxha
Zėnė ngushtė prej flagrancės tashmė tė lakuriqėsisė sė tij para popullit, mafia Alia e falangat mediatike tė tij pas artikullit; “Ramiz Alia, tani kėrko falje publike”, nė gazetėn “Panorama” tė 14 shtatorit, gjen tė udhės kėtė reagim, apo pėrgjigje e mospėrgjigje, duke theksuar parimisht (nė realitet pėr tė maskuar mashtrimin) qė nė radhė tė parė, kur flitet pėr historinė, duhet pretenduar tek ajo qė ėshtė kryesore; Ramiz Alia hedh dritė pozitive papritur edhe mbi Safet Butkėn pas 65 vjetėsh. Pėr tė dalė formalisht nga roli i sejmenit, M. Nazarko bėn pyetjen; “Mos po manipuloni historinė zyrtare”? (sikur kėtu tė qėndronte synimi i manipulimit tė historisė sė Shqipėrisė nga ana e tij). Ramiz Alia pėrgjigjet; “Jo, nuk e manipuloj” (Gazeta ABC 17 Shtator 2005). Nga raporti simbiotik pėr fshehjen e fajit tė Alisė me falangat e tij, vjen ky reagim, sa mjeran, po aq butaforik nga artifica, pėr mė tepėr skandaloz si i paskrupullt, nė tallje e injorim flagrant tė opinionit publik, edhe pse vepra e tradhtisė kombėtare e Ramiz Alisė, tashmė ėshtė e dokumentuar.
E drejta shqiptare, ideja ime fikse

Marr shkas nga idetė jo tė ēmuara (midis tė tillave), tė hedhura jo kot me titull “Shqipėria pėrballė ndėrgjegjes sė gjymtuar tė saj” nga Kadare, nė datėn 15 Shtator 2005, nė zbėrthim teorik tė domosdoshmėrisė tė vėrtetimit dokumentar tė sė vėrtetave. Kur nė vend tė denoncimit publik tė aktit tė Ramiz Alisė dhe tė dokumentit tė projektit tė pluralizmit, mbajtur nė Byronė Politike tė PPSH-sė nė 1989, Kadare merr nė mbrojtje “Dosjen K”. Jo pėr pretenciozitet, por e mėsuar tashmė prej fakteve, e cilėsuar ndonėse pa emėr edhe prej tij, si avokate e Enver Hoxhės (unė apo kushdo) mė duhet tė reagoj. Pėrse Kadare i bie kaq shumė kėsaj kambane tashmė tė krisur? Pėr arsye se, pėrveēse kjo i duhet atij pėr t’u konsideruar vjetėrsisht, antienverist kundrejt krizės sė koshiencės nė lidhje me tė kaluarėn, mua (apo kujtdo) vetėm mė pėrkėdhel sedrėn. Ēka ėshtė e pamundur se askush s’mund tė ndėrtojė njė Enver Hoxhė, ndryshe nga ai qė njohim tė gjithė, si pėr tė mirė ashtu dhe pėr tė keq. Prandaj thjesht kundėrshtoj vetėm teprimet nė mashtrimin e pėrgjithshėm, filluar nė ’90 e pėrfaqėsuar pikėrisht nga Kadare. Pėrbaltje qė s’i bėn dot keq Enver Hoxhės, se sa i bėn keq popullit shqiptar pėr minimumin e autosqimės, pėr tė mos u vetėluftuar pikėrisht nė vlerat tona pėrfituar nga aspekti negativ i tyre. Kur pikėrisht bota e ēmon ēdo ditė e mė shumė Enver Hoxhėn, si potencial e burrė i shquar shteti me dimensione ndėrkombėtare. Krahas Bler-it, sė fundi vinė konsideratat e CIA-s, qė Enver Hoxha ka qenė krejtėsisht i pavarur nė tė gjitha dimensionet e tij, pėr sigurimin rajonal e ndėrkombėtar, pavarėsisht nga ideologjia e sistemi politik pėrkatės, rrjedhojė historike pas luftės sė dytė botėrore.

* * *

Pėrgjithėsisht sot ngrihen problemet nė rrafshin teorik apo konceptual me shembuj apo shprehi praktike anonime, pėr ēka realisht nuk i jepet fytyrė konkrete fenomenit tė kritikueshėm qė mundėsisht ai tė mos pėrsėritet. Prandaj, ngritja e problemeve, qoftė dhe me tragjizmin kadarean, gjithmonė pėrgjithshėm pėr katastrofėn shqiptare, faturuar jo thjesht simbolikisht, por praktikisht e personalisht vetėm Enver Hoxhės apo gruas sė tij, ėshtė vetėm njė formalitet dhe kompromis konjuktural politik e social, ēka media nga ana e saj e servir dhe madje na e detyron si ēėshtje etike. Kjo mėnyrė e atakimit tė sė “keqes” me pambuk ėshtė vėrtetuar sidomos kėto 15 vjet gati-gati si ceremoni e pėrgjithshme ndaj tė keqes, duke e lėnė atė aty ku ėshtė. Nė tė kundėrt, mua mė duhet tė flas konkretisht (pa pasur kurrė gjė personale me kėrkėnd, ndonėse edhe tė ishte ndryshe, jam nė gjendje tė kontrolloj arsyet e mia si tė parėndėsishme kundrejt interesit tė pėrgjithshėm).
Gjithēka qė bėj, pėr aq sa mundem, ėshtė nė mbrojtje kryesisht konkrete tė vetė shqiptarėve, sidomos pėr ēka ata nuk dinė, por pse jo, edhe siē i shoh unė problemet.
Pėr ēka botimi i “Dosjes K”, qė mbron drejtpėrsėdrejti interesat e Kadaresė ashtu siē e mbron pėr pasojė dhe ky i fundit atė, ishte i parakohshėm. Njė gjė e tillė duhej bėrė pasi tė hapeshin dosjet apo arkivat nisur nga Ministria e Brendshme, apo nga gjithēka qė dokumenton tė panjohurėn apo tė vėrtetėn, fillimisht vetėm e vetėm pėr “ish” dhe “ėshtė” nomenklaturėn. Filluar nga diktatori dhe e shoqja, tek tė cilėt pėrqendrohet Kadare, por vazhduar edhe me Ramiz Alinė, tė cilin ai e eviton me insistim, sikur tek ai tė shihte veten. Pa qenė nevoja deri tek shkrimtarėt qė e vėrteta arkivore tė dokumentojė “surrogatin” e tė vėrtetės orale. Pėr pasojė, traumatizimi kombėtar, pėr arsye madhore, madje shkencore nė dokumentimin e tė keqes historike, do tė na bashkonte nė dhimbjen e pėrgjithshme, pasojė e diktaturės. Do tė na dhimbsej njėri-tjetri dhe do tė donim tė mos e njihnim rrezatimin e fajit deri nė bazė, kundrejt nevojės pėr tė falur njėri-tjetrin. E gjithė kjo, po tė kishim hequr vatrėn e infeksionit kanceroz. Me fajėsim moral e izolim nė fosile politike tė metastazave tė kastės sė Ramiz Alisė, rigjeneruar nėpėrmjet brezave, nepotizmit, interesave e kryesisht fajėsisė sė pėrbashkėt. E bėrė mbrapsht, pikėrisht pėr diversion tė Ramiz Alisė nėpėrmjet Shaban Sinanit, pėr tė neutralizuar si kundėrshtar Kadarenė, madje pėr tė thelluar bashkėpunimin, mua mė dhemb diskreditimi i plejadės tonė tė shkrimtarėve dhe artistėve kundrejt fenomenit mė ordiner tė diktaturės (njė nė tre shqiptarė do tė ishte i sigurimit), pa demaskuar e analizuar shkakun qė e mbolli kėtė fenomen, me shef institucional ideologjik dje, por dhe sot, Ramiz Alinė. Ashtu siē ndjej dhimbje edhe kur kritikat ndaj Kadaresė janė dashaligėsi qė ushqejnė tendencat antikombėtare edhe nė diskutim tė artit tė tij, pėr tė cilin ėshtė Zot! Ndaj, me lutje i shkruaj kėto radhė pėr tė mos mė detyruar mė ta krikoj publikisht.
ALbo
ALbo
Admin

Male
Numri i postimeve : 414
Reputation : 1
Points : 1
Registration date : 16/04/2008

https://albemigranti.forum.st

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit Empty Re: Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit

Mesazh nga ALbo Thu Apr 24, 2008 10:24 pm

Panorama

Debati publik
sekretet

Ramiz Alia dhe vetėvendosja intelektuale

Liljana Hoxha
Zėnė ngushtė prej flagrancės tashmė tė lakuriqėsisė sė tij para popullit, mafia Alia e falangat mediatike tė tij pas artikullit; “Ramiz Alia, tani kėrko falje publike”, nė gazetėn “Panorama” tė 14 shtatorit, gjen tė udhės kėtė reagim, apo pėrgjigje e mospėrgjigje, duke theksuar parimisht (nė realitet pėr tė maskuar mashtrimin) qė nė radhė tė parė, kur flitet pėr historinė, duhet pretenduar tek ajo qė ėshtė kryesore; Ramiz Alia hedh dritė pozitive papritur edhe mbi Safet Butkėn pas 65 vjetėsh. Pėr tė dalė formalisht nga roli i sejmenit, M. Nazarko bėn pyetjen; “Mos po manipuloni historinė zyrtare”? (sikur kėtu tė qėndronte synimi i manipulimit tė historisė sė Shqipėrisė nga ana e tij). Ramiz Alia pėrgjigjet; “Jo, nuk e manipuloj” (Gazeta ABC 17 Shtator 2005). Nga raporti simbiotik pėr fshehjen e fajit tė Alisė me falangat e tij, vjen ky reagim, sa mjeran, po aq butaforik nga artifica, pėr mė tepėr skandaloz si i paskrupullt, nė tallje e injorim flagrant tė opinionit publik, edhe pse vepra e tradhtisė kombėtare e Ramiz Alisė, tashmė ėshtė e dokumentuar.
E drejta shqiptare, ideja ime fikse

Marr shkas nga idetė jo tė ēmuara (midis tė tillave), tė hedhura jo kot me titull “Shqipėria pėrballė ndėrgjegjes sė gjymtuar tė saj” nga Kadare, nė datėn 15 Shtator 2005, nė zbėrthim teorik tė domosdoshmėrisė tė vėrtetimit dokumentar tė sė vėrtetave. Kur nė vend tė denoncimit publik tė aktit tė Ramiz Alisė dhe tė dokumentit tė projektit tė pluralizmit, mbajtur nė Byronė Politike tė PPSH-sė nė 1989, Kadare merr nė mbrojtje “Dosjen K”. Jo pėr pretenciozitet, por e mėsuar tashmė prej fakteve, e cilėsuar ndonėse pa emėr edhe prej tij, si avokate e Enver Hoxhės (unė apo kushdo) mė duhet tė reagoj. Pėrse Kadare i bie kaq shumė kėsaj kambane tashmė tė krisur? Pėr arsye se, pėrveēse kjo i duhet atij pėr t’u konsideruar vjetėrsisht, antienverist kundrejt krizės sė koshiencės nė lidhje me tė kaluarėn, mua (apo kujtdo) vetėm mė pėrkėdhel sedrėn. Ēka ėshtė e pamundur se askush s’mund tė ndėrtojė njė Enver Hoxhė, ndryshe nga ai qė njohim tė gjithė, si pėr tė mirė ashtu dhe pėr tė keq. Prandaj thjesht kundėrshtoj vetėm teprimet nė mashtrimin e pėrgjithshėm, filluar nė ’90 e pėrfaqėsuar pikėrisht nga Kadare. Pėrbaltje qė s’i bėn dot keq Enver Hoxhės, se sa i bėn keq popullit shqiptar pėr minimumin e autosqimės, pėr tė mos u vetėluftuar pikėrisht nė vlerat tona pėrfituar nga aspekti negativ i tyre. Kur pikėrisht bota e ēmon ēdo ditė e mė shumė Enver Hoxhėn, si potencial e burrė i shquar shteti me dimensione ndėrkombėtare. Krahas Bler-it, sė fundi vinė konsideratat e CIA-s, qė Enver Hoxha ka qenė krejtėsisht i pavarur nė tė gjitha dimensionet e tij, pėr sigurimin rajonal e ndėrkombėtar, pavarėsisht nga ideologjia e sistemi politik pėrkatės, rrjedhojė historike pas luftės sė dytė botėrore.

* * *

Pėrgjithėsisht sot ngrihen problemet nė rrafshin teorik apo konceptual me shembuj apo shprehi praktike anonime, pėr ēka realisht nuk i jepet fytyrė konkrete fenomenit tė kritikueshėm qė mundėsisht ai tė mos pėrsėritet. Prandaj, ngritja e problemeve, qoftė dhe me tragjizmin kadarean, gjithmonė pėrgjithshėm pėr katastrofėn shqiptare, faturuar jo thjesht simbolikisht, por praktikisht e personalisht vetėm Enver Hoxhės apo gruas sė tij, ėshtė vetėm njė formalitet dhe kompromis konjuktural politik e social, ēka media nga ana e saj e servir dhe madje na e detyron si ēėshtje etike. Kjo mėnyrė e atakimit tė sė “keqes” me pambuk ėshtė vėrtetuar sidomos kėto 15 vjet gati-gati si ceremoni e pėrgjithshme ndaj tė keqes, duke e lėnė atė aty ku ėshtė. Nė tė kundėrt, mua mė duhet tė flas konkretisht (pa pasur kurrė gjė personale me kėrkėnd, ndonėse edhe tė ishte ndryshe, jam nė gjendje tė kontrolloj arsyet e mia si tė parėndėsishme kundrejt interesit tė pėrgjithshėm).
Gjithēka qė bėj, pėr aq sa mundem, ėshtė nė mbrojtje kryesisht konkrete tė vetė shqiptarėve, sidomos pėr ēka ata nuk dinė, por pse jo, edhe siē i shoh unė problemet.
Pėr ēka botimi i “Dosjes K”, qė mbron drejtpėrsėdrejti interesat e Kadaresė ashtu siē e mbron pėr pasojė dhe ky i fundit atė, ishte i parakohshėm. Njė gjė e tillė duhej bėrė pasi tė hapeshin dosjet apo arkivat nisur nga Ministria e Brendshme, apo nga gjithēka qė dokumenton tė panjohurėn apo tė vėrtetėn, fillimisht vetėm e vetėm pėr “ish” dhe “ėshtė” nomenklaturėn. Filluar nga diktatori dhe e shoqja, tek tė cilėt pėrqendrohet Kadare, por vazhduar edhe me Ramiz Alinė, tė cilin ai e eviton me insistim, sikur tek ai tė shihte veten. Pa qenė nevoja deri tek shkrimtarėt qė e vėrteta arkivore tė dokumentojė “surrogatin” e tė vėrtetės orale. Pėr pasojė, traumatizimi kombėtar, pėr arsye madhore, madje shkencore nė dokumentimin e tė keqes historike, do tė na bashkonte nė dhimbjen e pėrgjithshme, pasojė e diktaturės. Do tė na dhimbsej njėri-tjetri dhe do tė donim tė mos e njihnim rrezatimin e fajit deri nė bazė, kundrejt nevojės pėr tė falur njėri-tjetrin. E gjithė kjo, po tė kishim hequr vatrėn e infeksionit kanceroz. Me fajėsim moral e izolim nė fosile politike tė metastazave tė kastės sė Ramiz Alisė, rigjeneruar nėpėrmjet brezave, nepotizmit, interesave e kryesisht fajėsisė sė pėrbashkėt. E bėrė mbrapsht, pikėrisht pėr diversion tė Ramiz Alisė nėpėrmjet Shaban Sinanit, pėr tė neutralizuar si kundėrshtar Kadarenė, madje pėr tė thelluar bashkėpunimin, mua mė dhemb diskreditimi i plejadės tonė tė shkrimtarėve dhe artistėve kundrejt fenomenit mė ordiner tė diktaturės (njė nė tre shqiptarė do tė ishte i sigurimit), pa demaskuar e analizuar shkakun qė e mbolli kėtė fenomen, me shef institucional ideologjik dje, por dhe sot, Ramiz Alinė. Ashtu siē ndjej dhimbje edhe kur kritikat ndaj Kadaresė janė dashaligėsi qė ushqejnė tendencat antikombėtare edhe nė diskutim tė artit tė tij, pėr tė cilin ėshtė Zot! Ndaj, me lutje i shkruaj kėto radhė pėr tė mos mė detyruar mė ta kritikoj publikisht!

* * *

Flitet sot me tė drejtė tė rishikohet historia. Po kush do tė dalė garant pėr tė qenė i besueshėm se ku qėndron deformimi prej komunizmit pėr t’u zėvendėsuar me njė reformim tė kalkuluar (se pėrsėri kemi tė bėjmė me tendenca nė reformim tė profilit tė Ramiz Alisė si frikacak, e nė pėrqendrim tė fajit tek Enver Hoxha, e pas vdekjes sė tij, tek Nexhmije Hoxha) qė pėrsėri do tė jetė larg tė “vėrtetės” reale? Pikėrisht nė kėtė ēėshtje shqetėsimi i Kadaresė mbetet jo adekuat, por pėrsėri edhe nė 2005 revanshist e qė shpreh dukshėm diskriminim politik edhe tek shprehet sė fundi; “Maxima e njohur qė “Historinė e shkruajnė fitimtarėt”, nė Shqipėri mund tė pėrmbyset nė “Historinė e shkruajnė tė mundurit”
Pa u ndalur nė shkulmet e njohura tė cinizmit kadarean, por nė vlerėsim social politik tė interpretimit tė tij, a mundet tė na i zbėrthejė Kadare si mė kompetent dhe bashkėpunėtor nė kėto punė pėr sa vijon :
- A ėshtė qėndrim parimor demokratik (pėrveē mangėsisė sė emancipimit personal shpirtėror) edhe pas 15-vjetėsh demokraci (sado formale qoftė ajo), tė flitet ende pėr tė “mundurit” dhe “fitimtarėt”, kur rotacioni ėshtė parimi bazė, jo vetėm i zhvillimit, por edhe i garancisė sė saj ?
- A mund tė na i ndajė ekzaktėsisht Kadare pas 15-vjetėsh se cilėt janė tashmė tė “mundurit” dhe cilėt “fitimtarėt” pas kompromisit antikombėtar tė intelektualėve pėr projektimin e pluRAMIZMIT nė ‘89-‘90 tė shitur vetėm pėr:

“Shumė intelektualė do tė na kundėrshtojnė, por me ta do tė rregullohemi duke u dhėnė punė apo ngritur paksa rrogėn. Problem mund tė jenė intelektualėt pensionistė. Kėtyre, do t’u ofrojmė krijimin e Shoqatės sė Veteranėve tė Luftės dhe tė Punės, pastaj do t’u japim nga njė minipension” (Ramiz Alia, nė diskutimin pėr pluralizmin me njė pjesė tė Byrosė Politike 1989)

“Le tė krijojnė kundėrshtarėt tanė parti tė djathta, tė majta apo tė qendrės, madje do t’i nxisim dhe ne vetė, por kryesore ėshtė qė tė gjitha kėto parti tė kontrollohen nga ne. Pėr kėtė edhe programet e themelimit duhet t’i formulojmė ne. Pėr drejtimin e kėtyre partive duhet tė gjinden njerėz qė tė pėrkrahin strategjinė tonė.” (po aty)
U gjetėn intelektualėt qė njihen tashmė prej 15-vjetėsh, si protagonistė tė pluRAMIZMIT dhe u distancuan intelektualėt e ndershėm qė aspironin pėr PLURALIZĖM tė vėrtetė.

Fatalitet shqiptar apo pasoja tė kėtyre qėllimeve tė zeza?

Qė herėt, kėto 15 vjet, mė ka preokupuar fakti, nė se jetojmė fatalitetin tonė apo pėrēudnimin e qėllimshėm tė Shqipėrisė, duke konkluduar gjithmonė e mė monstruoz kėtė tė fundit? Ishte njė kohė (vitet ‘30), kur Shqipėria duhej tė njihte vetveten (me 800.000 banorė, gati 90 % analfabetė) nė primitivizmin feudal tė saj. Pavarėsisht nga 50 vjet diktaturė e izolim, sot Shqipėria e njeh mirė potencialin e saj njerėzor (zhvillimet e vrullshme demografike sidomos pas ’90-ės) intelektual, e sidomos atė natyror pėr t’u zhvilluar tepėr shpejt pėr tė arritur standardet evropiane po tė ishte punuar me ndershmėrinė e duhur, po tė mos iu kish vjedhur shansin shqiptarėve pėr vetėvendosje nė zhvillimet demokratike, sėrish Ramiz Alia. Pikėrisht pėr kėtė nė vitet ‘91-‘92 shkoj dy herė nė zyrė tė tij pėr t’i theksuar se; “zhvillimet politike qė provokonte hipokrizisht, nuk mund tė sillnin demokracinė e vėrtetė, por ishin veē mashtrim e tallje me popullin”.
Vetė Kadareja shqetėsohet kaq shumė pėr ndėrgjegjen e gjymtuar tė Shqipėrisė, madje pa rrugėdalje, konsideruar pak javė mė parė nė njė tė pėrditshme, qė e tillė ėshtė Shqipėria, qė tragjikisht vetėrefuzohet (lidhur me proceset integruese euroatlantike). Duke aluduar si shkak edhe nė 2005 pėr kėtė nė artikullin e fundit “Trimėrimi i tė keqes staliniste, arroganca, fryma revanshiste e saj, dėshmon pikėrisht shpresėn e saj pėr t’u kthyer”
- Cila e keqe staliniste e tremb kaq shumė Kadarenė (madje se mund tė kthehet) pas paktit tė ndyrė tė trashėgimit tė pushtetit nga diktatura nė pluRAMIZĖM, duke e ditur shumė mirė qė Ramiz Alia dhe Nexhmije Hoxha janė njė nė kėtė pakt? Pėrse i intereson kaq shumė Kadaresė e tė tjerėve tė ndajnė artificialisht por medoemos, Ramiz Alinė nga Nexhmije Hoxha, pėrveē se tė jenė nė shėrbim tė tij? Me synimin qė t’i imponohen opinionit publik, qė pas vdekjes sė diktatorit, vazhdonte njėlloj diktatorja apo diktatura, pavarėsisht se Ramiz Alia i “shkretė” kishte tė gjitha pėrgjegjėsitė zyrtare e institucionale, qė nė gjallje tė Enver Hoxhės si president i Shqipėrisė, si shef ideologjik i komunizmit, madje shef i shėrbimit sekret mbi PPSH-nė e mbi Sigurimin e shtetit, pėrveē se suksesor i Enver Hoxhės pas vdekjes. Mė duhet t’i pėrsėris shumė herė kėto fakte, mbetur stoike, sa herė qė tė jetė nevoja t’u pėrgjigjem tendencave mashtruese tė historisė. Nė ē’vendosje vėmendjeje e justifikimi vetėmbrojtės, Kadare shpjegon “nuk ėshtė fjala pėr dosje tė rėndomta spiunėsh, e as pėr denoncime tė vogla tė lagjes, por pėr makinėn kryesore tė pėrgjimit e tė terrorit kundėr letėrsisė dhe arteve. Ėshtė fjala pėr zyrat e Komitetit Qendror, pėr anėtarė tė tij, pėr anėtarė tė Byrosė Politike, pėr Kryesinė e Lidhjes sė Shkrimtarėve dhe Artistėve te Shqipėrisė, pėr gruan e diktatorit, pėr vetė diktatorin, nė zyrėn e tė cilit pėrfundonin denoncimet kryesore”. Nė tė vėrtetė, Kadare mashtron nė lidhje me Enver Hoxhėn, duke e ditur fare mirė qė vetėm e vetėm Enver Hoxha e ka mbrojtur atė nga makineria e tmerrshme e diktaturės, tė cilėn nuk e vinte nė lėvizje personalisht. E vinte ne lėvizje njė epokė e tėrė, epoka komuniste me sistem politik kontrolluar dhe vėnė nė lėvizje edhe nga poshtė, pėrqafuar nga gjysma e botės si sistemi politik mė progresist i kohės. Nė vetvete kjo ėshtė tymnajė pėr tė shmangur domosdoshmėrinė, qė i takon pikėrisht Kadaresė pėr tė pasur pėrgjatė gjithė jetės sė tij meritėn e kundėrshtisė ndaj gjunjėzimit tė popullit nga e keqja, pėr ēka do ta meritonte sigurisht edhe “Nobelin” . Qė sot tė godasė tė keqen fatale tek rrėnjėt mė antishqiptare se komunizmi, ato qė e deformuan atė nė kasaphanėn mė gjakatare dhe tė sotmen nė rrugė pa krye. Pikėrisht nė interesat agjenturore qė i pėrcaktuan popullit shqiptar mallkimin, Ramiz Alia, pėr ēka Kadare bėn gjithmonė vesh tė shurdhėr pėr tė qenė komod me “perėndimin”, si simbiotik pėr fshehje faji me Ramiz Alinė. Ēka e vėrteton vetė Alia; “Strategjia jonė e re: ne komunistėt reformatorė....kemi pėrcaktuar rrugėt pėr zbatim tė qėllimit dhe tė misionit tonė nė njė propagandė ekstreme kundėr komunizmit. Partia qė do tė marrė pushtetin, jo vetėm qė ėshtė e lirė tė shajė pushtetin (komunist, shėnimi im), por kėtė ta bėjė fort, sepse kėshtu do tė fitojmė simpatinė e Perėndimit dhe tė disidencės antikomuniste” (Ramiz Alia po aty) Nga ana e Kadaresė, ky ėshtė njė shėrbim i mirėfilltė nė fshehjen e fajit tė pėrbashkėt, pa hezituar tė traumatizojė popullin e vet nė momente vendimtare pėr tendenca tė tejskajshme politike, por pse jo edhe pėr egocentrizėm. Siē paragjykon qė foshnjė qeverinė e re, madje paradoksalisht tė djathtė, ndonėse ajo ka premtuar tė luftojė korrupsionin, pėr ēka tė paktėn fillimisht duhej inkurajuar.


Prandaj kundrejt gjuhės kadareane, detyrohem t’i kujtoj:

- Ku e fut veten ai, tek tė “mundurit” apo tek “fitimtarėt” ? Si ish-komunist, vendimtarisht jo i sinqertė, ende nuk mė duket tė japė gjithmonė kumtet e njė demokrati tė ndershėm, me shpirt tė madh e qė e vuan sinqerisht tragjizmin e popullit shqiptar.
- Apo tė na pėrcaktojė ēfarė janė sot “dallėndyshet e para” tė demokracisė, Sali Berisha e Ylli Popa e mė pas tė tjerėt si S. Godo, N. Ceka ,B. Mustafai, P. Zogaj , A. Imami, G. Pashko, M. Peka, E. Rama etj. qė pėrveē se tė pėrkėdhelur e nxėnės tė Ramiz Alisė apo tė N. Hoxhės, janė shumica ish-komunistė tė reformuar qė filluan djathtas, pavarėsisht se kundėrkahjet e disave prej tyre alternohen lehtėsisht. Janė kėta “fitimtarėt” qė duhet tė shkruajnė historinė? Ku dalloheshin kėta nė vitet ‘90 nga tė “mundurit”, tė tjerė nxėnės e bashkėpunėtorė tė Ramiz Alisė filluar nga: Nano, Mejdani, Gjinushi, F. Klosi, Islami, Ruēi, Milo etj. etj.

Sa pėr vetė popullin shqiptar, Kadare ėshtė fitimtari i pėrjetshėm, por jo qė t’i besohet historia prej lojėrave shumėfishe nė ēdo sistem. I gatshėm tė shkatėrrojė ēdo vlerė shqiptare qė e kundėrshton apo i bėn hije! Mė mirė se unė, populli flet vetė:

“Kėsisoj gjyshit tim ( spiun ordiner shkrimtarėsh, shėnimi im) qė merr pensionin 100.000 lekė nė muaj, do t’i duhej tė paguajė kusuret e milionerėve tė rinj, qė pasi i shėrbyen diktaturės me besnikėrinė mė tė madhe, tani po kėrkojnė kostumin e disidentit duke trazuar kazanėt e arkivit” (Natasha Kone, “Letėr e hapur Kadaresė”.
ALbo
ALbo
Admin

Male
Numri i postimeve : 414
Reputation : 1
Points : 1
Registration date : 16/04/2008

https://albemigranti.forum.st

Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit Empty Re: Historia rreth vdekjes sė ish-kryeministrit komunist Mehmet Shehu Ditari i Enverit

Mesazh nga Sponsored content


Sponsored content


Mbrapsht nė krye Shko poshtė

Mbrapsht nė krye

- Similar topics

 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti pėrgjigjeni temave tė kėtij forumi